Monday, December 17, 2012

Shila Amzah Memenangi Satu Kategori Di APM 2012.

 Sha-hila.

 Pada 15 Disember 2012 iaitu pada hari Sabtu yang lepas, Anugerah Planet Muzik 2012 telah diadakan dengan jayanya di Max Pavillion, Singapura. Ramai artis-artis besar dari negara-negara seperti Singapura, Malaysia dan juga Indonesia telah hadir dan tercalon untuk APM kali ini. Antaranya, Alyah, Rossa, Taufik Batisah, Hafiz dan Hady Mirza. Turut tidak ketinggalan, penyanyi yang baru berusia 22 tahun, Shila Amzah.

Shila Amzah atau Shylla telah tercalon untuk empat kategori. Iaitu untuk kategori 'Best Female Artiste', 'Most Popular Regional Artiste', 'Most Poular Regional Song' (Beribu Sesalan) (bersama 3 Suara), dan 'New Media Icon'. Namun, beliau telah memenangi satu dari empat pencalonan tersebut iaitu bagi kategori 'Best Female Artiste'.

 

Ini merupakan kemenangan beliau yang pertama (secara solo) di APM. Sebelum ini, iaitu pada APM 2010, beliau bersama 3 Suara telah tercalon dalam dua kategori - 'Best Duo /  Group' dan 'Best Album'. 3 Suara selepas itu, berjaya membawa pulang kategori 'Best Duo / Group'.

3 Suara bersama trofi kemenangan APM 2010.
(Dari kiri: Ning Baizura, Jaclyn Victor, Shila Amzah)


Gambar: google.com (Carian pelbagai)

No comments:

Post a Comment